ره گشایید که مهمان داریم؛ شهید گمنام سلام...

استقبال گسترده مردم ولایتمدار سطح شهرستان آذرشهر از پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس

صدای گوگان_ گوگان سسی، مردم ولایتمدار و ایثارگر سطح شهرستان آذرشهر در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مقابل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور گسترده استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای گوگان_ گوگان سسی، روز شنبه ۲۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲، اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، دانشجویان، اساتید، روحانیون، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی با حضور در آیین استقبال از این شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مقابل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بار دیگر اثبات کردند که دفاع از آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی همواره در دستور کار قرار دارد.

مراسم استقبال باشکوهی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و در مسجد این دانشگاه از سوی دانشجویان و حاضرین برگزار شد که دانشجویان جلوه‌های زیبایی از عشق و ارادت به شهدا را نشان دادند و در این مراسم تماشایی با آرمان‌های شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند و به یاد شهید گمنام اشک ماتم ریختند.

بعد از مراسم استقبال در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، این مردم انقلابی و همیشه در صحنه منطقه گوگان و دانش آموزان این منطقه بودند که با برگزاری مراسم انس با آلاله فاطمی در مدرسه استاد شهریار گوگان از پیکر مطهر لاله گلگون کفن استقبال بی نظیر انجام دادند و حجت الاسلام و المسلمین مردانی پور امام جمعه گوگان در این مراسم در خصوص شهدا به ایراد سخن پرداخت.

پیکر مطهر پس از تشییع باشکوه و تاریخی در مدرسه استاد شهریار گوگان به روستای قاضی جهان رسید که مردم ولایی این روستا به طور خودجوش مراسم باشکوه بیعت با لاله فاطمی را برگزار کردند.

سپس با حضور این شهید خوشنام فضای سپاه ناحیه شهرستان و شهر آذرشهر با عطر حضور شهید دفاع مقدس متبرک شد.

در ادامه استقبال و تشییع این لاله نام و نشان زهرایی، مردم دهستان شیرامین توفیق میزبانی از پیکر مطهر شهید خوشنام را داشتند که با برگزاری مراسم معنوی باشکوه لحظه های ناب در محضر شهید در خیمه گاه فاطمی این دهستان، رنگ و بوی عشق و دلدادگی را به نمایش گذاشتند.

بعد از مراسم دهستان شیرامین پیکر مطهر شهید خوشنام برای برگزاری مراسمات مختلف به مرکز استان منتقل شد تا مراسم محفل یاس و الماس مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر بدون حضور این شهید والامقام برگزار گردد در حالی که پیش از این ستاد بزرگداشت مراسمات شهرستان آذرشهر در اطلاعیه ای عنوان کرده بود که این مراسم نیز با حضور لاله گلگون کفن فاطمی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: حجت‌الاسلام والمسلمین رشتبری امام جمعه آذرشهر در مراسم های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دهستان شیرامین و مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر در باره شهدا سخنرانی کرد.

 

ناگفته‌ نماند: مهمان ویژه ای که امروز در شهرستان آذرشهر حضور یافت شهید گمنامی است در سن ۱۹ سالگی و در تک دشمن بعثی در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل شده که پس از ۳۷ سال قرار است در پادگان آماد و پشتبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراغه به خاک سپرده شود.