بوی ایثار و شهادت در منطقه گوگان

رنگ و عطر دوران دفاع مقدس بازهم در آسمان منطقه گوگان پراکنده شد/عطر خوش شهید گمنام شهر تیمورلو را معطر کرد

صدای گوگان_ گوگان سسی، همزمان با سالروز شهادت حضرت سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها با استقبال جمع گسترده ای از عاشقان پیکر مطهر شهید گمنام وارد تیمورلو شد و عطر ایثار و شهادت و عطر وصال در فضای منطقه گوگان پیچید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای گوگان، گوگان سسی، امروز یکشنبه ۲۶ آذر ماه سال ۱۴۰۲، مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شهر تیمورلو افتخار میزبانی از قهرمان وطن ”شهید گمنام” را داشت که در این خصوص مردمان منطقه گوگان، شهرستان آذرشهر، بخش ممقان و به ویژه خطه شهید پرور تیمورلو آماده پذیرایی از پرستوی آسمانی بودند طوری که منطقه گوگان بار دیگر در آخرین روز ایام فاطمیه حال و هوای بهشت به خود گرفت است و انتظار دیدار با قهرمان دفاع مقدس در چشمان جمع موج می زد و همگان از جمله مردم ولایتمدار، خانواده های معظم شهدا، مسئولان و سایر حاضرین ساعت ها و حتی روزها انتظار امروز را می‌کشیدند و چه شیرین است این انتظار، انتظار بسر رسید و حوالی ظهر ویژه ترین مهمان وارد منطقه شهید پرور گوگان و شهر تیمورلو شد و عطر وصال و آشنای شهید در جای جای این منطقه استشمام گردید، دیگر کسی نمی گفت الان می رسند تو راه هستند نه از این حرفا خبری نبود فضا آکنده بود از عطر ایثار و شهادت، همگی دوان دوان از یکدیگر پیشی گرفتند تا هر چه زودتر خود را به مهمان خوشنام برسانند در چهره‌ها نم اشکی نمایان بود، که در دریای واژگان هیچ کلمه ای نمی تواند این لحظات را وصف کند.

پیکر مطهر شهید خوشنام وارد تیمورلو شد یکی با گل به استقبال او می رفت، یکی می‌بوسیدش و دیگری صلوات ختم می‌کرد و آن دیگری نیز حلالیت طلب می‌کرد، و چه زمزمه‌ها که در دل داشتند پیکر مطهر شهید بر دوش یکایک دوستارانش از مقابل مسجد جامع تیمورلو به سوی یادمان شهدای این شهر پرواز کرد و همگی برای اتصال به این سفینه بی‌تابی کردند.

همه به نوعی خود را به این مهمان آسمانی خوشنام رسانده و با شهید خلوت کردند و با آرمانهایش عهد و پیمانی دوباره بستند و بار دیگر وفاداری و عشق عمیق خود را به اهداف و آرمان شهیدان ابراز داشتند.

اما نه تنها امروز، بلکه همیشه مردم انقلابی میهن عزیزمان ایران با حضور کثیر خود در مراسمات مختلف این قهرمانان آسمانی ثابت کردند آنان هرگز گمنام نبوده و نخواهند بود.

در طول مراسم که به تک تک چهره‌ها مینگریستی، اشک چشمانشان حلقه زده و به وسعت دلتنگی مادران، پدران، خواهران و برادرانی که هنوز چشم به راه عزیزشان هستندجاری بود چه می‌گفتند …

در طول مسیر مردم با فضاسازی معنوی و ایجاد ایستگاه های صلواتی سنگ تمام گذاشته بودند و پیکر مطهر شهید خوشنام را برای بردن به بوستان تیمورلو بر دوش داشتند و وقتی این مهمان بزرگوار را به محل آرامگاه همیشگی خود منتقل کردند و مراسم آرام آرام به انتها نزدیک می شد آحاد مختلف مردم ولایتمدار حاضر، جدایی را نمی پذیرفتند.

پیش خود گفتم چگونه می‌شود که در یک ساعت به پیکر این شهید خوشنام دوران دفاع مقدس که پس از چندین دهه به خانه خود آمده اینگونه دل بسته‌اند، باید می‌بودید و می‌دیدید جاذبه عجیب این شهید را که چگونه دلهای نورانی و پاک را به‌سوی خود می‌کشید.

زنان حاضر ناراحت بودند که با شهیدشان وداع نکردند آنها نیز خود را به او رساندند آنها هم وداع کردند.

شایان ذکر است: مردم متدین و شهیدپرور روستاهای اخی جهان و فیروزسالار که در مسیر عبور قرار دارند استقبال باشکوهی از شهید خوش‌نام دوران دفاع مقدس داشتند از زن و مرد و پیر و جوان به زیارت شهید آمدند به ساحت مقدس شهدا عرض ارادت ‌کردند.

گفتنی است: پایان مراسم با مداحی حاجی عادل نجفی همراه بود که در این ایام حزن، فضا را با نوای معنوی خود دگرگون کرد.

لازم به ذکر است: مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که امروز در تیمورلو تشییع و در خاک آرام گرفت در مسجد جامع این شهر برگزاری شد.

لازم به توضیح است، شهید خوشنامی که در تیمورلو آرام گرفت شهید دوران دفاع مقدس در زمان شهادت ۲۳سال سن داشته است و در عملیات تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷ و در منطقه مرزی “زبیدات” به شهادت رسیده است.

ناگفته نماند: به خاطر اینکه مراسم تشییع و تدفین حضرت زهرا سلام الله علیها در گمنامی بوده و بانوی بزرگوار به صورت گمنام به خاک سپره شدند، هر ساله در ایام فاطمیه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شهدای گمنام تفحص شده را در سرتاسر کشور تشییع و تدفین می‌کنند.