به مناسبت روز پدر

افتتاح نمایشگاه نقاشی رنگ روغن و سیاه قلم به مناسبت میلاد حضرت علی علیه السلام در آذرشهر

صدای گوگان_ گوگان سسی، نمایشگاه نقاشی رنگ روغن و سیاه قلم آموزشگاه هنرهای تجسمی منظر با حضور فرماندار شهرستان آذرشهر در مجتمع فرهنگی وهنری این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای گوگان_گوگان سسی، نمایشگاه نقاشی رنگ روغن و سیاه قلم اثرهای هنرمندان آموزشگاه هنرهای تجسمی منظر به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت مقام پدر و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر با حضور محمودیان فرماندار، جبارپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان آذرشهر افتتاح شد.

فرماندار شهرستان آذرشهر در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه اثرهای می تواند در ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت نقش تاثیرگذاری داشته باشد، افزود: به یقین زبان هنر اعم از نقاشی و طراحی و خوشنویسی و فیلم و تئاتر، علاوه بر اینکه ذهن جامعه را نسبت زندگی و طبیعت تغییر می دهد بلکه می تواند در خصوص رشد جمعیت و فرزندآوری نیز تأثیر گذار باشد.

محمودیان ادامه داد: آثار ماندگار هنری قطعا سبب دور شدن مردم از فضای مجازی می گردد و همچین این کار مردم را به تفکر و تأمل در زندگی حقیقی وادار و ترغیب نماید.

نماینده عالی دولت، هنر را مهم‌ترین ابزار برای انتقال پیام خواند و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، لازم است هنرمندان شهرستان با خلق آثار هنری موضوع مهم افزایش جمعیت و فرزندآوری را در سطح شهرستان ترویج دهند که در این خصوص مجموعه فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ تلاشی برای حمایت از هنرمندان فروگذار نخواهند کرد.

فرماندار شهرستان آذرشهر در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر به ویژه جبارپور رئیس این اداره و همچنین هنرمندان سطح شهرستان، خاطر نشان کرد: برنامه ما این است که شهرستان را به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تبدیل کنیم که در این باره ساختمان جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشرفت بسیار خوبی نموده است و بهره برداری از این پروژه به زودی انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به فرماندار و تقدیر از علی زلفی مسئول نمایشگاه هنرهای تجسمی منظر و هنرمندان حاضر، اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۶۰ تابلو نقاشی آثار خانم ها سارا حاجی سلمانی و پریوا محمدی در سبک رئال و سیاه قلم به مدت یک هفته برای بازدید عموم علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

جبارپور اضافه کرد: در جامعه امروزی جای خالی زبان هنر به شدت احساس می شود به همین جهت برای تبیین و ترویج هنر می توانیم کارگاههای آموزشی در رشته مختلف هنرهای تجسمی و سایر رشته های هنری برگزاری کنیم که در این زمینه آمادگی خود را اعلام می داریم.

وی با عنوان اینکه با حمایت های دولت مردمی اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده است، بیان داشت: امید است فرماندار محترم و مسئولان گرامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همانند گذشته با حمایت خود کمک کند عملیات عمرانی ساختمان جدید مجتمع فرهنگی و هنری به سرانجام برسد تا شاهد ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری این شهرستان باشیم.

جبارپور در خاتمه ضمن تشکر از حمایت های فرماندار و همراهی هنرمندان، یادآور شد: انتظار می رود هنرمندان شهرستان در تمامی حوزه های هنری بابهره‌گیری ازایده‌های نو، آثار ماندگاری درحوزه مختلف به ویژه جوانی جمعیت و فرزند آوری خلق کنند تا فکر واندیشه مخاطبان را برای این موضوع مهم که مورد تاکید رهبری است حساس کنند.