بام تهران توسط کوهنورد جوان گوگانی فتح شد

پرچم های باشگاه کوهنوردی قزل داغ و پایگاه خبری گوگان سسی در قله خلنو به اهتزاز درآمد

گوگان سسی_ صدای گوگان: حسن سروری کوهنورد جوان گوگانی موفق شد به قله خلنو با ارتفاع چهارهزار و ۳۸۰ متری صعود کند و پرچم های باشگاه کوهنوردی قزل داغ و پایگاه خبری گوگان سسی را در بام تهران به اهتزاز درآورد.

حسن سروری که به تازگی قله چهار هزار و ۳۸۰ متری خلنو که به بام تهران شهرت دارد را فتح کرده در گفتگو با پایگاه خبری گوگان سسی_ صدای گوگان، خاطر نشان کرد: قله خلنو قله‌ای مرتفع و سرسخت واقع در البرز مرکزی است و به بام تهران نیز معروف است که برای پیمایش این قله مسیر رفتن به قله برج، گذر از روی تیغه های ژاندارک، خلنو کوچک و رسیدن به خلنو بزرگ را انتخاب کردم که به لطف خدا توانستم یک صعود دیگر را تجربه کنم.

وی اضافه کرد: این صعود در راستای آماده سازی و تمرین برای صعود برون مرزی و هیمالیانوردی صورت پذیرفت که به یقین این نوع صعودها یکی از آرزوها و افتخارات هر کوهنورد به شمار می رود.

حسن، صعود به قله پنج هزار ۶۱۰ متری دماوند که به بام ایران شهرت دارد را از برنامه های هفته آینده خود برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای آماده سازی خود برای صعود به قله هفت هزار و ۱۳۴ متری لنین قرقیزستان تصمیم دارم چند صعود به قلل داخلی داشته باشم که یکی از آنها دماوند بام ایران است.

جوان افتخار آفرین گوگانی یادآور شد: رسیدن به فراز قله ها عشق وصف ناپذیری است به همین جهت ۱۸ تیرماه سال جاری جهت فتح قله لنین قرقیزستان عازم این کشور خواهم شد تا با افتخار پرچم کشورم را در فرار این قله به اهتزاز در بیاورم.

فاتح اکثر قله های ایران و آرارات ترکیه، در خاتمه ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه خانواده خود و باشگاه قزل داغ و پایگاه خبری گوگان سسی، دلخوری‌هایی نیز از مسئولان امر ورزشی و مسئولان مربوطه داشت و در این باره عنوان کرد: پس از فتح قله های مختلف به ویژه آرارات، هیچگونه تماس یا حتی پیام تبریکی از سوی مسئولان به عنوان حمایت معنوی با بنده برقرار نشد هرچند این کارها هرگز خللی در روند و هدف های من ایجاد نخواهد کرد اما یک تماس خشک و خالی سبب دلگرمی ما می شود و به نوعی برای ما کوهنوردان، این تماس ها حکم مدال طلا را دارد.

ناگفته نماند: حسن سروری اولین کوهنورد گوگانی است که در کارنامه خود صعود بین‌المللی دارد و پس از آرارات ترکیه و صعود به قله لنین در کشور قرقیزستان دومین صعود بین المللی این جوان غیور گوگانی به شمار خواهد رفت.